فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

یک شرکت آمریکایی به ایران «خدمات اینترنتی می‌دهد»

در حومه شهر واشینگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده، یک شرکت خدمات کامپیوتری که بزرگترین طرف قراردادش تا به حال وزارت دفاع آمریکا بوده است، حالا قصد ارائه خدمات تازه‌ای به یک مشتری تازه دارد: ارائه خدمات اینترنتی به ایران.

شرکت «جی‌تی‌تی کامیونیکیشن» که دفترش در شهر مک لین است، توضیحی در خصوص مشتری تازه‌اش و همینطور بقیه شرکای تجاری‌اش در کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر نکرده است.

به گزارش دیلی بیست، یکی از کابل‌های اینترنتی این شرکت در نزدیکی بوشهر خواهد بود که مقر یکی از راکتورهای اصلی برنامه اتمی ایران است.

همکاری جی‌تی‌تی با جی‌بی‌آی (Gulf Bridge International) که یک شرکت ارائه خدمات اینترنتی در خاورمیانه و مقر آن در دوحه، قطر است در بهار سال گذشته تنها در یک توئیت از سوی جی‌بی‌آی اعلام شده بود.

دیلی بیست گزارش داده است در حالی‌که تلاش آنها برای صحبت با جی‌تی‌تی تا کنون ثمر نداشته، اما شواهد نشان می‌دهد که این شرکت ماه‌هاست به شهرهایی در ایران خدمات اینترنتی عرضه می‌کند.

به علم تحریم‌های همه جانبه علیه ایران به خاطر برنامه اتمی‌اش، شرکت‌های آمریکایی حق فعالیت در ایران را ندارند.

اما سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، که مجری برنامه تحریم‌ها علیه ایران است، طبق قوانین تازه‌ای اجازه فروش برخی خدمات در راستای گسترش اینترنت را به برخی شرکت‌ها داده بود.

این قوانین تاز به جی‌تی‌تی و برخی دیگر شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی اجازه می‌دهد وارد بازار اینترنت ایران شوند.

به گزارش دیلی بیست، شرکت آمریکایی جی‌تی‌تی کمی پیش از یک ماه قبل از نهایی شدن توافق اتمی ایران با شش قدرت جهانی، از طریق شرکت جی‌بی‌آی کار ارائه خدمات اینترنتی به ایران را آغاز کرده بود.

داگ مادوری، مدیر موسسه تحلیلی داین که به بررسی اتصالات اینترنتی می‌پردازد، به دیلی بیست می‌گوید که تنها مقامات ایرانی از حجم کار جی‌تی‌تی و میزان اتصالات اینترنتی که توسط کابل‌ها این شرکت صورت می‌پذیرد باخبر هستند و این ممکن است بخش بزرگی از تمام اتصال به اینترنت در ایران را در برگیرد.

با آنکه سخنگوی شرکت جی‌تی‌تی گفته است این شرکت از اظهار نظر در خصوص همکاری با ایران تا نهایی شدن قرارداد همکاری پرهیز می‌کند اما خاطرنشان ساخته است که این شرکت هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته و در راستای سیاست‌های آمریکا در خصوص مدیریت جریان اطلاعات به ایران و از ایران فعالیت می‌کند.

خانم آن روت، سخنگوی این شرکت می‌گوید: «جی‌تی‌تی هیچ رابطه تجاری با ایران یا دولت ایران ندارد. همه ترافیک اینترنتی که از ایران و از طریق این شرکت انجام می‌شود، از طریق واسطه‌های تجاری این سازمان در خاورمیانه صورت می‌گیرد».

[ بازدید : 298 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 13 آبان 1394 ] [ 10:48 بعد از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]