فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

POE چیست؟

POE مخفف واژه Power Over Ethernet میباشد که به معنی انتقال برق بر روی کابل شبکه است.

یک سری از Device ها داخل شبکه هستند که برای تامین منبع تغذیه خود احتیاج به ولتاژ DC دارند و اگر بخواهیم برق را برای این Device ها فراهم کنیم ، باید یک آداپتور بخریم ، اما اگر دستگاه ما POE را پشتیبانی کند ، میتوانیم در این تکنولوژی بدون نیاز به کابل کشی جداگانه برق ، با استفاده از دو زوج کابل شبکه ، برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را فراهم کنیم.

کاربرد POE


1. نقاط دسترسی بی سیم Access Point

2. تلفن های IP

3. دوربین های امنیتی

4. انتقال صدا بر روی اینترنت

5. هماهنگی چندین دستگاه درکنار هم

6. سیستم های هشدار دهنده

7. سیستم های تشخیص امواج







نحوه کار POE

در تکنولوژی POE ، به دو جفت از چهار جفت کابلی که برای انتقال داده میباشد ، جریانی هم ارز و متعادل وارد میشود به طوریکه سوییج POE جریان را به جفت های انتقال وارد مینماید. این عمل توسط پین های 1-2 و 3-6 انجام میشود.

افت توان برق در POE مشکل خاصی به وجود نمی آورد اما برای دستگاه های جدید که نیاز به انرژی بیشتری دارند مسئله جدیدی را برای POE مطرح کرده است و کارشناسان در صدد تولید POE Plus هستند.



مزایای POE

از مزایای استفاده از POE نسبت به کابل کشی ، میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1. هزینه پایین تر

2. میزان خرابی کمتر

3. تعمیر و نگهداری آسانتر

4. نصب و راه اندازی آسانتر

5. انعطاف پذیری بیشتر

[ بازدید : 284 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 2 آذر 1394 ] [ 9:47 بعد از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]