فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

شما از کدام ورژن Android استفاده می کنید؟

تلفن ها و تبلت های اندرویدی که خوب هستند، شکی نیست! اما متاسفانه/خوشبختانه با محدودیت هایی که تولیدکنندگان این محصولات اعمال کرده اند شما نمی توانید ورژن اندرویدی کنونی تان را اگر آن را مدتی قبل خریداری کرده اید به ورژن های جدید بروز کنید. علت اش هم کاملا مشخص است!

البته دانستن ورژن اندروید به تنهایی چیزی نیست که شاید به دنبالش باشید. بلکه دانستن سازنده، نام دستگاه، پوشش دهنده شبکه و … نیز بر روی نرم افزار دستگاه شما تاثیر می گزارند. حتی ورژن کرنل لینوکس و سطح پچ امنیتی اندروید که یک گزینه جدید است نیز می توانند با اهمیت باشند.با برسام همراه باشید

شما از کدام ورژن اندروید استفاده می کنید؟

Android
آن ها را چگونه بیابیم؟

این اطلاعات در صفحه سیستم گسترده تنظیمات موجود می باشند. چه سیستم عامل تان دستخوش تغییرات شده باشند یا رام رسمی استفاده کنید باید با روشی یکسان به آن دسترسی پیدا کنید.
در کشوی برنامه ها یا در بالای صفحه و یا در نهایت در لیست برنامه ها به دنبال Settings باشید. در آخرین موارد صفحه تنظیمات به دنبال About Phone یا About Tablet بگردید. معمولا آخرین مورد است.

Android
سپس با مراجعه به Android Version می توانید آخرین نسخه از اندروید نصب شده بر روی دستگاه تان را مشاهده نمایید. اکنون یک شماره می بینید. مثلا به جای Android 6.0 Marshmallow می نویسد Android 6.0.
می توانید برای اطلاعات بیشتر در اینترنت جستجو نمایید یا در لیستی از دریای کد های اندرویدی به دنبال هدف باشید! اما همیشه راه آسان تری هم هست! ؛

Android

Android 6.0: Marshmallow
Android 5.0 – ۵٫۱٫۱: Lollipop
Android 4.4 – ۴٫۴٫۴: Kit Kat
Android 4.1 – ۴٫۳٫۱: Jelly Bean
Android 4.0 – ۴٫۰٫۴: Ice Cream Sandwich
Android 3.0 – ۳٫۲٫۶: Honeycomb
Android 2.3 – ۲٫۳٫۷: Gingerbread
Android 2.2 – ۲٫۲٫۳: Froyo
Android 2.0 – ۲٫۱: Eclair
Android 1.6: Donut
Android 1.5: Cupcake

دیگر بخش ها هم همچین بی ربط نیستند. بخش Model Number به شما نام دستگاه را می گوید.

Build Number و Kernel version نیز از ساختمان دقیق اندروید دستگاه و نسخه کرنل لینوکس + تاریخ ساخت می نویسد.

به طور سنتی، این اطلاعات در تشخیص بهره وری دستگاه از آخرین پچ های امنیتی و خیلی چیز های دیگر به شما کمک می کند. در اندروید ۶ یا همان مارشمالو که عضو تازه وارد است، گوگل یک سطح امنیتی برای پچ های اندروید افزوده که به شما می گوید آخرین بار کی پچ های جدید را دریافت نموده است.

Android
به عنوان آموزش فوق درسی (ههه!)، با لمس پی در پی نسخه اندرویدتان با شیوه ای بسیار جالب انگیز ناک نمایش داده خواهد شد. بزنید من نمیگم!

نتیجه گیری

نسخه دقیق اندروید لزوما مهم ترین چیز نیست. اگر برای دستگاه تان نیاز به کمک دارید بیشتر از همه سازنده برایتان اهمیت خواهد داشت. به عنوان مثال ورژن اندروید مخصوص سامسونگ (شخصی سازی شده برای این برند) از TouchWiz Interface، بسیاری از برنامه سامسونگ و اصلاحات اینترفیسی گسترده ای از سامسونگ بهره می برند.
مایکروسافت به سازندگان رایانه ای اجازه تغییر ساختار منوی استارت، تسک بار، کنترل پنل و … را نمی دهد اما گوگل جوانمردانه این امکانات را از سازندگان دستگاه های اندرویدی سلب نمی کند و تقریبا هر امکانی را در اختیار آن ها قرار می دهد. دستگاه های متفاوت از یک سازنده می توانند چند شخصی سازی متفاوت داشته باشند. به این ترتیب به آسانی می توان از روی رابط کاربری به نوع گوشی پی برد حتی به عنوان یک سازنده یا شخصی ساز که چند رام کاستوم را برای یک دستگاه خاص ارئه نماید. با برسام همراه باشید
منبع: HTG

[ بازدید : 276 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 29 مهر 1394 ] [ 8:01 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]