فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

با ROG XG Station 2 آشنا شوید؛ کارت گرافیک خارجی ایسوس برای لپ‌ تاپ‌ها

با ROG XG Station 2 آشنا شوید؛ کارت گرافیک خارجی ایسوس برای لپ‌ تاپ‌ها

به طور حتم اگر اهل بازی و یا کارهای گرافیکی باشید و دارنده یک لپ تاپ، عملکرد گرافیکی لپ تاپ‌ها نا امیدتان کرده است، اما آیا تا به حال درمورد کارت‌های گرافیک خارجی (اکسترنال) چیزی شنیده‌اید؟!

در حالت کلی کارت‌های گرافیکی خارجی اجازه می‌دهند، تا لپ تاپ‌ها با اتصال به آنها قدرت بیشتری برای پردازش تصاویر پیدا کنند. در گذشته کارت‌های اکسترنالی مانند MSI GS30 Shadow و یا Titan X برای لپ تاپ‌های MSI و Alienware عرضه شد، تا اینکه چند روز قبل در خلال نمایشگاه CES 2016 ایسوس از کارت گرافیک خود به نام ROG XG Station 2 پرده برداشت. نسخه‌ی اولیه این کارت گرافیک در سال 2007 توسط این کمپانی به بازار عرضه گشت که استقبال بسیار کمی از آن شد. به همین دلیل ایسوس برای ارائه نسخه‌ی دوم این کارت گرافیک به بیش از 8 سال زمان نیاز داشته تا بتواند کارتی تولید کند تا مورد علاقه گیمرها واقع شود که به نظر می‌رسد ROG XG Station 2 همان باشد.

ایسوس در کنفرانس خبری خود جزییات زیادی از این کارت گرافیک ارائه نکرد اما تا به اینجا مشخص است که این کارت گرافیک مخصوص لپ تاپ‌ها و کارت‌های گرافیک خود این کمپانی طراحی شده، اما با دیگر کارت‌های گرافیک نیز سازگاری دارد.

کارت‌های گرافیک خارجی Alienware و یا MSI GS30 از طریق کانکتور سفارشی PCI Express به لپ تاپ‌های MSI و Alienware متصل می‌شوند اما ROG XG Station 2 می‌تواند از طریق پورت PCI-E x4 و یک جفت Thunderbolt 3.0 و USB Type-C به لپ تاپ ‌های ایسوس متصل شده و ارتباط برقرار کند.ROG XG Station 2

همانطور که از تصویر بالا مشخص است، ROG XG Station 2 شباهت بسیاری به سیستم دسکتاپ Asus ROG Gr8 دارد. این کارت گرافیک انرژی خود را از لپ تاپ تامین می‌کند، به همین علت برای اتصال آن به لپ‌تاپ نیاز به یک جفت پورت USB-C و یا Thunderbolt 3.0 می‌باشد تا کمبود انرژی تاخیری در عملکرد پردازش ایجاد نکند.

ایسوس می‌گوید تفاوت اتصال این کارت گرافیک از طریق PCI-E x4 نسبت به اتصال مستقیم از طریق اسلت PCI-E x16 تنها بین 1 تا 5 درصد می‌باشد. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت ROG XG Station 2 قدرت گرافیکی یک سیستم دسکتاپ را به لپ تاپ‎های ایسوس بیاورد هرچند برای این قدرت باید هزینه‌ی زیای پرداخت کرد!

[ بازدید : 322 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 24 دی 1394 ] [ 9:01 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]