فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

آیاویندوز 10 رمز وایرلس ما را به اشتراک می‌گذارد ؟

آیاویندوز 10 رمز وایرلس ما را به اشتراک می‌گذارد ؟

ویندوز ۱۰ که این روزها با استقبال زیادی از کاربران مواجه شده، ممکن است به شما خیانت کند و رمز وای‌فای شما را به اشتراک بگذارد.

ویندوز ۱۰ دارای ویژگی به اسم، WiFi Sense است، این ویژگی اگر فعال باشد، می‌تواند با به اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای شما به شما خیانت کند. وقتی این ویژگی در سیستم شما فعال باشد، همه دوستان شما که در لیست فیس‌بوک، اسکایپ، Outlook و هات میل شما باشند و در محدوده شما باشند، امکان اتصال به شبکه‌ وایرلس شما را دارند. این قابلیت چون می‌تواند برای کاربران بسیار نگران‌کننده باشد، مایکروسافت در این زمینه گفته است: این قابلیت به طور اتوماتیک فعال نیست و به محض اتصال شما به شبکه وایرلس از شما خواسته می‌شود این قابلیت را فعال کنید یا خیر، این ویژگی به این شکل نیست که هرکس که از راه برسد امکان اتصال به شبکه وای‌فای شما را داشته باشد، و در صورت فعال کردن این قابلیت، رمز‌ اصلی وایرلس شما را برای دوستانتان به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه یک کد رمزبندی شده به آنها می‌دهند تا به شبکه متصل شوند. WiFi Sense این امکان را دارد که دسترسی به تمامی شبکه‌های وایرلسی که تا به حال به آن‌ها متصل شده‌اید را نیز به اشتراک می‌گذارد.

چگونه این ویژگی را غیرفعال کینم؟ بسیار ساده است، به بخش تنظیمات ویندوز مراجعه کنید، وارد بخش اینترنت و شبکه شوید و به قسمت وای‌فای بروید. روی گزینه Manage WiFi Settings کلیک کنید و پس از آن کلیه موارد را غیرفعال کنید.
حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا غیرفعال کردن این قابلیت برای امنیت شبکه وایرلس ما کافی است، باید بگوییم خیر، چرا که دوستانی که حتی یک بار به شبکه وایرلس شما متصل شده باشند، امکان اشتراک‌گذاری رمز شبکه‌ شما را دارند.، در حال حاضر تنها راه‌حل این مشکل این است، که هر از چند‌ گاهی رمز شبکه وایرلس خود را تغییر دهید.

راه‌حل دیگر تغییر نام روتر است و اضافه کردن “.” در آخر اسم آن است، که باعث می‌شود وقتی دوستان شما از طریق WiFi Sense به شبکه شما متصل می‌شوند، امکان اشتراک‌گذاری رمز‌عبور آن را نخواهند داشت.

[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 1 بهمن 1394 ] [ 8:25 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]