فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

تلوزیون‌های HDR؛ تحولی بزرگ در صنعت نمایشگرهای خانگی


تلوزیون‌های HDR؛ تحولی بزرگ در صنعت نمایشگرهای خانگی

تلوزیون‌های HDR

محتوای High Dynamic Range یا HDR آینده‌ی تلویزیون‌ها است که در کنار 4K، بزرگترین تغییر را در نمایشگر‌های خانگی تشکیل می‌دهد. ده ها شرکت در حال کار بر روی تکنولوژی HDR هستند، تکنولوژی که در پانل تلویزیون‌های نسل آینده وجود خواهد داشت و فیلم سازان را به ضبط هرچه با کیفیت‌تر برنامه‌های خود وا می دارد. در حال حاضر HDR به یکی از بخش‌های مهمی تبدیل شده است که در جامعه سینمایی نیز سر و صدا به پا کرده است.

اما HDR چیست؟

شاید خیلی از شما با قابلیت عکاسی HDR در دوربین‌های عکاسی و تلفن‌های هوشمند برخورد داشته باشید. تکنیک HDR موجب می‌شود تا شما عکسی با با بالاترین محدوده دینامیکی شامل رنگها و نور‌ها بگیرید، به طوری که تصویر به دست امده از هر جهت به بهترین شکل ممکن ارائه شده باشد.

ولی هنگامی که از ویدیو HDR صحبت می‌شود، بدان معناست که تصاویر ضبط شده نسبت به تصاویر معمولی، از تیره ترین سایه‌ها و روشن‌ترین نور‌ها استفاده می‌کند که در نهایت منجر به نزدیکی با چشم انسان،با کیفیت و زنده تر شدن تصویر خواهد شد.اما برای نمایش این ویدیو‌ها حتماً نیاز است که نمایشگر شما از پانل‌های مختص به این تکنولوژی پشتیبانی نمایند. این تلویزیون‌ها با استفاده از یک پانل HDR تمامی ویژگی‌های ذکر شده را به آن تلویزیون بخشیده تا شما تصویری به مراتب بهتر و با کنتراست گستره تری را از طریق صفحه نمایش دریافت کنید. در CES 2016 شاهد رونمایی از تلویزیون‌هایی بودیم که مجهز به این تکنولوژی بودند تا شما بتوانید ویدیوها را با بهترین کیفیت ممکن مشاهده نماید.

کابل‌های مرتبط

درحال حاضر برای استفاده از قابلیت HDR کابل های تازه ای نیاز نمیباشد و تنها کابل‌های HDMI پرسرعت فعلی قادر خواهند بود تا این تصاویر را به صورت HDR به صفحه نمایش انتقال دهند. دستگاه منبع ( به‌عنوان مثال یک پخش‌کننده بلوری 4K) و تلویزیون باید از HDMI 2.0a به‌منظور انتقال اطلاعات بهره‌مند شده باشند. در صورتی که شما از یک دریافت‌کننده برای سوئیچینگ استفاده می‌کنید، آن نیز به HDMI 2.0a نیاز خواهد داشت.

HDR و سینما

در حال حاضر اکثر کارگردانان جهان به سمت استفاده از این تکنولوژی روی آورده اند تا بتوانند فیلم‌های خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران ارائه دهند.
این کارگردانان با کمک گرفتن از کارشناسان مختلف تکنولوژی به علاوه دوربین‌هایی مجهز به HDR، بهترین تنظیمات را بر روی این تصاویر اعمال می‌کنند تا این تصاویر به صورت اوریجینال به حالت HDR ضبط و در نمایشگر‌های مجهز به این تکنولوژی قابل پخش باشند. از فیلم‌هایی که به واسطه این تکنولوژی تا به کنون ساخته و ضبط شده اند می‌توان به “Edge of Tomorrow” ، “Into the Storm” ، “Lego Movie” و “Marco Polo” اشاره کرد.

[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 10 بهمن 1394 ] [ 7:53 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]