فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

ربات‌ ها تا سال 2045 نیمی از مشاغل دنیا را تصاحب خواهند کرد

ربات‌ ها تا سال 2045 نیمی از مشاغل دنیا را تصاحب خواهند کرد

ربات های شاغل

جالب است بدانید که درست در میانه قرن 21، شاهد گرفتن نیمی از مشاغل دنیا توسط ربات‌ ها و جایگزینی با نیروی کار انسانی خواهیم بود.

بله این دقیقاً در ادامه داستان قدیمی تصاحب دنیا توسط ربات‌ هاست که به نظر می‌رسد سال به سال به آن نزدیکتر می‌شویم. پروفسور مُش واردی محقق دانشگاه رایس ایالت هوستون صاحب سوال معروف “اگر ماشین‌ها قادر به انجام هرکاری که انسان‌ها توانایی آن را دارند باشند پس انسان‌ها چه کار باید انجام دهند؟” می‌باشد.

این محقق بر این باور است که تا 30 سال آینده ربات‌ ها نیمی از مشاغل متوسط و معمولی دنیا را تصاحب کرده و دچار یک نابرابری در سطح کار خواهیم شد. وی همچنین اشاره کرده است که ربات‌ها در بسیاری از حوزه‌های زندگی همانند رانندگی و یا حتی روابط جنسی تاثیر گذار خواهند بود. این بدان معنی است که در آینده اوقات فراغت انسان‌ها خیلی بیش از امروزه خواهد بود و ممکن است تعداد انگشت شماری ساعت در هفته به کار بپردازیم. چرا که با ماشین‌ها قادر خواهید بود سایر امور خود را به صورت اتوماتیک و بدون صرف انرژی انجام دهید. اما در اینجا یک بحثی وجود دارد و آن هم سلامتی انسان با انجام کار است.

کار ضروری است

هرچند که ممکن است ربات‌ها بتوانند زندگی را بر انسان‌ها سهل و آسان کنند اما این خیلی با آن چیزی که در ذهن ماست متفاوت خواهد بود. همواره این نکته را باید درنظر گرفت که همیشه هم تفریح بر خلاف جذابیتش خوب نبوده و کار نیز یک امر ضروری برای سلامت انسان است.
وی پیشبینی کرده است که در آینده حتی اگر چنین موردی پیش آمد تمام اوقات فراغتتان را در خانه سپری نکرده و حتماً به صورت داوطلبانه به انجام امور مختلف، ورزش‌های بیرون از منزل و یا حتی خدمات اجتماعی بپردازید.

[ بازدید : 288 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 29 بهمن 1394 ] [ 12:20 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]