فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

بیپ تونز؛ با آیتونز ایرانی بیشتر آشنا شوید

بیپ تونز؛ با آیتونز ایرانی بیشتر آشنا شوید

کاربران ایرانی محصولات اپل و گوگل همیشه در حسرت بهره از فروشگاه‌های رسمی موزیک این دو کمپانی به سر می بردند؛ آیتونز و گوگل پلی نام دو سرویس آشنایی است که همه ما در گوشی خود با آن ها سر و کار داریم.

علی‌رغم همکاری گسترده هنرمندان عرصه موسیقی (و همچنین سینما) با این دو فروشگاه، کاربران ایرانی بنا به دلایل مختلف کمتر به فکر خرید از آن ها می‌افتند، اما امروز و در بررسی جدید خود می خواهیم یک فروشگاه ایرانی و مشابه با آیتونز را مورد بررسی قرار دهیم؛ بیپ تونز – Beeptunes

مدت زیادی از تاسیس استارت آپ بیپ تونز – Beeptunes – نمی‌گذرد، با این حال کاربران زیادی به خرید دانلودی و دیجیتال از آن عادت کرده‌اند. در بررسی امروز به گشت و گذار در نسخه جدید این سرویس با طراحی متفاوت و مدرن آن می‌پردازیم.

رابط کاربری

یکی از مشخصه‌های اصلی نسخه جدید بیپ تونز در اندروید، رابط کاربری آن است. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، در نسخه جدید، توسعه دهندگان با حذف نوار های اضافی از بالا و پایین برنامه، جلوه زیبایی به رابط کاربری آن بخشیده‌اند و با ورود به برنامه، آلبوم و محصولات داغ به صورت اسلاید و کاور در بخش بالایی نمایش داده می‌شوند.

در ادامه صفحه اصلی به ترتیب، محصولات پرفروش و تازه‌های بیپ تونز لیست می‌شوند و در هر نوار با اسلاید از چپ به راست، موارد دیگر لیست در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین منوی جست و جوی بیپ تونز نیز جهت یافتن آلبوم و یا تک آهنگ مورد نظر کاربر، عملکرد مناسبی دارد.

ما در بررسی خود نام نویسنده مورد نظرمان را وارد کردیم و مطابق تصویر زیر تمامی تک آهنگ‌ها و آلبوم‌های وی به نمایش در آمد. جهت استفاده از این بخش از آیکون ذره بین در نوار بالا استفاده کنید.

بیپ تونز - Beeptunes

گوش کنید، دانلود کنید و یا هدیه دهید!

اگر از علاقه مندان به موسیقی باشید و همچنین به تولیدکنندگان آن نیز اهمیت دهید، حتما آلبوم‌های غیر رایگان را از فروشگاه های مجاز خریداری می‌کنید. اما جمع آوری کالکشنی از سی دی‌های موسیقی در عصر امروز کمی عجیب به نظر می‌رسد. به همین دلیل خرید دانلودی اولین انتخاب کاربران مدرن به شمار می‌رود.

در بیپ تونز همانند سرویس‌های مشابه خارجی، با انتخاب هر محصول، امکان گوش دادن به بخشی از آلبوم و سپس خرید آن وجود دارد. مطابق تصویر زیر با انتخاب هر آلبوم، کاور آن در اندازه بزرگ نمایش داده می‌شود و آهنگ ها در ادامه لیست می‌شوند. با انتخاب آیکون سه نقطه در کنار نام خواننده می‌توانید محصول مورد نظر را هدیه دهید و یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قیمت کلی آلبوم در بالا و قیمت تک تک آهنگ‌ها نیز در کنارشان ذکر شده است. قبل از خرید می‌توانید با زدن دکمه پخش به قسمتی از آن آهنگ گوش فرا دهید؛ بیپ تونز یک موزیک پلیر نیز درون خود جای داده است! آیکون سبد در این صفحه به منظور خرید کلی و یا تکی آهنگ‌ها گنجانده شده است.

در ادامه همین صفحه نواری با محصولات هم سبک به کاربر پیشنهاد داده می شود…

بیپ تونز - Beeptunes

عضویت و خرید اعتبار

جهت استفاده کامل و امکان خرید از سرویس بیپ تونز باید نوار کشویی سمت راست برنامه را باز کرده و در آن عضو شوید. مطابق تصویر، امکان عضویت سریع با اکانت گوگل وجود دارد، در غیر این صورت باید با ایمیل معمولی خود عضو آن شوید.

پس از اتمام عضویت و ورود به حساب کاربری، آیتم‌های لیست دانلود، خرید اعتبار، ثبت کد اعتبار، تنظیمات و خروج در منوی کشویی ظاهر می‌شوند.

بیپ تونز - Beeptunes

در بیپ تونز هر هنرمند و یا هر گروه شامل یک صفحه اختصاصی می‌باشد که در آن تمامی آثار وی در دسترس هستند. مطابق تصویر، کافیست تنها نام وی را در نوار جست و جو وارد کنید.

بیپ تونز - Beeptunes

صفحه اصلی بیپ تونز به دو بخش تازه‌ها و پرفروش‌ها ختم نمی‌شود و در ادامه موارد بیشتری در دسترس کاربر خواهد بود. یکی از بخش های پر کاربرد بیپ تونز، لیست سبک های آن است؛ بدین ترتیب آثار کلاسیک، تلفیقی، پادکست، سنتی و … از هم تفکیک شده‌اند. با انتخاب هر یک از سبک‌ها، تنها آثار مربوط به آن نمایش داده می‌شوند.

در انتهای صفحه اصلی نیز جدید ترین تک آهنگ‌ها – که اکثرا رایگان هستند – نیز به کاربر معرفی می‌شوند.

بیپ تونز - Beeptunesدر نوار کشویی با لمس تصویر پروفایل، می‌توانید عکسی برای اکانت خود انتخاب کنید؛ این تصویر می‌تواند مستقیما از دوربین ثبت شود و یا از طریق گالری و فایل منیجر تلفن انتخاب گردد.

در بخش لیست دانلود ها، تمامی محصولات خریداری و دانلود شده کاربر در کنار هم جمع می‌شوند؛ پس آن‌هایی که استفاده وافری از این سرویس دارند، می توانند فایل‌های خود را در بخش مدیریت دانلود اختصاصی بیپ تونز مدیریت کنند.

6

بخش تنظیمات بیپ تونز شامل موارد متنوعی نمی‌شود؛ در اینجا تنها دو گزینه جهت دستکاری کاربری قرار داده شده اند. اول از همه می‌توانید کیفیت دانلود را بین 128 و 320 کیلوبایت در ثانیه تنظیم کنید. همچنین دریافت نوتیفیکیشن نیز اختیاری بوده و کاربر می‌تواند آن را غیر فعال کند.

در نهایت جهت خرید از بیپ تونز به کد اعتبار نیاز دارید. بدین منظور می توانید اعتباری از 5 تا 100 هزار تومان به واسطه کافه بازار تهیه نمایید.

7

بیپ تونز شامل نسخه وب می‌شود و امکان ورود به اکانت از طریق رایانه نیز وجود دارد. در تصویر زیر نمایی از رابط کاربری نسخه دسکتاپ بیپ تونز مشاهده می کنید.

111

در مجموع اگر به دنبال یک سرویس مشابه آیتونز اپل جهت خرید قانونی آثار موسیقی ایرانی هستید، بیپ تونز یکی از بهترین‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. عملکرد این سرویس در بررسی ما (نکسوس 5 با اندروید 6 مارشملو) بسیار مناسب بود و مشکل خاصی در آن مشاهده نکردیم.

[ بازدید : 280 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 7 فروردين 1395 ] [ 11:12 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]