فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

سامسونگ از چیپ حافظه 256 گیگابایتی موبایلی خودش رونمایی کرد

سامسونگ از چیپ حافظه 256 گیگابایتی موبایلی خودش رونمایی کرد

هرچند که دغدغه اصلی مصرف کنندگان تلفن‌های هوشمند عمر باتری آنهاست اما گویا سامسونگ قصد دارد تا بعد دیگری را در این صنعت توسعه دهد. این غول کره‌ای هفته‌ی بسیار موفق خود را با معرفی یک چیپ حافظه موبایلی بسیار قدرتمند تکمیل کرد. سامسونگ در روز پنجشنبه اعلام کرد که در ساخت چیپ‌های حافظه‌ی پرظرفیت و کوچکتر از کارت‌های میکرو ا‌س‌دی به موفقیت دست پیدا کرده است که می‌تواند آینده‌ی ظرفیت‌های حافظه تلفن‌های هوشمند را از آن خود کند.

این کمپانی که تولید انبوه حافظه‌های 256 گیگابایتی موبایلی خودش را آغاز کرده است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی در نسل بعدی تلفن‌های اپل، آیفون 7 باشد. درواقع این کمپانی به واسطه تکنولوژی V-LAND باعث شده تا تراکم حافظه در این چیپ‌ها بهتر شده و کاملاً بهبود یافته تر از گذشته عمل کنند.

چیپ جدید سامسونگ از رابط استاندارد UFS 2.0 استفاده کرده و این کمپانی ادعا می‌کند که سرعت این چیپ‌ها تقریباً دو برابر سریع تر حافظه‌های اس اس دی می‌باشد. درواقع این چیپ قادر خواهد بود تا در هر ثانیه 45 هزار داده و 40 هزار داده را بخواند و بنویسد که نسبت به نسل گذشته UFS ها نیز از عملکرد فوق العاده بالاتری برخوردار است.

به زبانی ساده تر هنگامی که تلفن هوشمندی مجهز به USB 3 شما از این حافظه استفاده کند، شما قادر خواهید بود تا یک فایل ویدیویی 90 دقیقه‌ای با کیفیت 1080p و با حجم 5 گیگابایت را در حدود 12 ثانیه به تلفن خود انتقال دهید. علاوه بر آن قادر خواهید بود تا در کنار دیدن یک ویدیو با کیفیت 4K بدون هیچگونه لگی با تلفنتان به سایر کارهایتان نیز بپردازید.

انتظار می‌رود که فبلت جدید سامسونگ گلکسی نوت 6 نیز که در تابستان 95 معرفی خواهد شد به این چیپ قدرتمند مجهز شود. هرچند باید دید که از نظر قیمتی چه تفاوتی بین این چیپ و چیپ‌های کنونی خواهد بود.

[ بازدید : 272 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 7 فروردين 1395 ] [ 11:14 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]