فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

4 افزونه مرورگر گوگل کروم که سرعت شما را چند برابر خواهند کرد!

4 افزونه مرورگر گوگل کروم که سرعت شما را چند برابر خواهند کرد!

در مقایسه با مرورگرهای ضعیف سال‌های نسبتا دور، این روزها با توجه به جو رقابتی بین مرورگرهای قدرتمندی نظیر کروم، فایرفاکس، سافاری و … هر روز امکانات و افزونه‌های کاربردی متعددی برای این ابزارها معرفی می‌شود. همچنین توسعه دهندگان با ارائه افزونه‌های متعدد سعی در افزایش بهره‌وری این ابزارهای پر کاربرد دارند.

اگر شما یکی از کاربران مرورگر کروم هستید، نیازی به ترک صفحه جهت انجام کارهای معمولی نظیر ارسال ایمیل ندارید و تنها با چند کلیک می‌توانید آن‌ها را به اتمام برسانید. اما در این مسیر به افزونه‌های فوق کاربردی گوگل نیاز خواهید داشت. برای آگاهی از این افزونه‌ها در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

1- به اشتراک گذاری سریع صفحات با افزونه Send From Gmail (از گوگل)

پس از نصب و تعبیه شدن آیکون این افزونه در نوار بالایی مرورگر، بر روی آن کلیک کنید. یک منوی پاپ آپ حاوی عنوانی مطابق با صفحه مورد نظر (Subject) و لینک صفحه در باکس ایمیل (Text) نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که امکان تغییر موضوع و لینک تعبیه شده به صورت خودکار نیز وجود دارد.

بدین ترتیب پروسه ارسال ایمیل تا حد قابل توجهی کوتاه و سر راست خواهد شد؛ البته اگر کاربر سرویس جیمیل باشید. با این حال ممکن است افزونه‌هایی مشابه جهت بهره از سرویس‌های دیگر نظیر یاهو نیز در فروشگاه گوگل نیز قرار داده شده باشد.

2- ذخیره صفحات وب با افزونه Save To google Drive (از گوگل)

با نصب این افزونه قادر به ذخیره بخش‌های مختلف صفحات وب به صورت اسکرین شات هستید. این کار با یک کلیک بر روی آیکون افزونه در نوار بالا صورت می‌پذیرد و در نهایت تصاویر ثبت شده در فضای ابری گوگل درایو ذخیره می‌گردند. همچنین با راست کلیک بر روی هر لینک، امکان ذخیره آن مهیا می‌شود.

کاربران نسبتا حرفه‌ای گوگل از سرویس ابری آن – Google Drive- به دلیل سازگاری آن با ابزارهای متعدد این کمپانی استقبال خوبی به عمل آورده‌اند، پس پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید.


3- مدیریت و ایجاد رویدادهای جدید با افزونه Google Calendar (از گوگل)

پس از نصب و صدور مجوز دسترسی افزونه به تقویم گوگل ، می توانید بر روی آیکون اختصاصی آن در نوار بالایی کروم کلیک کرده و رویداد های پیش روی خود را در منوی پاپ آپ مشاهده کنید.

همچنین اگر در صفحات وب به یک رویداد خاص برخورد کردید، می‌توانید به سرعت آن را به تقویم گوگل بی‌افزاریید.

4- مدیریت حرفه ای بوک مارک ها با افزونه Bookmark Manager (از گوگل)

تنها کاربرانی که بوک مارک‌های فراوانی در لیست خود دارند، کاربرد فوق العاده این افزونه را درک می‌کنند. با این افزونه ذخیره، مرتب کردن، جست و جو و به اشتراک‌گذاری بوک مارک‌ها بسیار ساده تر (و البته زیبا تر) از قبل شده است!

دنیای افزونه‌های کروم دسته کمی از اپلیکیشن‌های اندرویدی ندارد و با جست و جوی فروشگاه این ابزار ها می‌توانید موارد بیشتری را بیابید. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.

[ بازدید : 327 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 7 فروردين 1395 ] [ 11:16 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]