فنآوری اطلاعات

مدیریت فنآوری اطلاعات - کسب کار الکترونیکی

پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا در حال حرکت به سمت خورشید

پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا در حال حرکت به سمت خورشید

با وجود اینکه منشا زندگی در کره زمین و مرکز تعریف منظومه شمسی خورشید است، ماهیت آن هنوز یک معما است. پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا در حال حرکت به سمت خورشید است. در ادامه تصاویر فضایی مربوط این ستاره آتشین را پس از رسیدن پارکر، مشاهده خواهید کرد. با دینو همراه باشید.

پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا و اسرار خورشید

سالیان سال است که دانشمندان با معمای ستاره آتشین درگیر هستند. باد خورشیدی با چه سرعتی می‌وزد؟ چگونه ذرات موجود در سطح خورشید جریان یافته و به هوا بلند می‌شوند؟ در جو خورشید چه اتفاقی می‌افتد؟ تلاش آن‌ها برای شناخت بیشتر خورشید منجر به پروژه پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا شد. خوب، این کاوشگر خورشیدی در حال حاضر برخی از رازها را روشن کرده است. با هم می‌بینیم.

پارکر کاوشگر خورشیدی و نتایج جدید

این هفته محققان پروژه پارکر کاوشگر خورشیدی جدید ناسا، نتایج تازه‌ای در ژورنال Nature با عنوان «نگاهی مقدماتی و جذاب به ستاره ما» منتشر کردند. برخی از پاسخ‌ها همراه با نگاهی گذرا به رویدادهای ذرات زیر اتمی که از زمین نامرئی هستند، در این مقاله آمده است. پاسخ‌های بیشتر در سال 2024، هنگامی که پارکر کاوشگر خورشیدی به طور رسمی وارد «مدار علمی» شود، مشخص خواهند شد. نتایج جدید، مشاهدات بی‌سابقه‌ای در نزدیکی خورشید از طریق دو پرواز بسیار نزدیک به ستاره را رکورد زده‌اند. آن‌ها بینش‌های جدیدی از فرایندهای باد خورشیدی را نشان می‌دهند. همان جریان مداوم گاز داغ، گاز یونیزه شده که از خورشید به بیرون حرکت کرده و منظومه شمسی را پر می‌کند. این نتایج همچنین چگونگی جفت شدن باد خورشیدی با چرخش خورشیدی را مشخص کرده‌اند.

در طی این ماموریت، گرد و غبار محیط هاله خورشیدی مورد بررسی قرار گرفته و وقایع شتاب ذرات، آن قدر کوچک نشان داده شده‌اند که از زمین قابل تشخیص نیستند. از فاصله تقریبی 93 میلیون مایل از خورشید. بنابراین به افتخار کاوشگر شجاع، سفر به برخی از علوم ستاره‌ای موجود را در شروع می‌کنیم. عینک آفتابی خود را بزنید!

شعله‌های خورشیدی

پارکر کاوشگر خورشیدی - شعله‌های خورشیدی

شعله‌های خورشیدی با اندازه متوسط مانند این انفجار تابشی که توسط رصدخانه خورشیدی ناسا در سال 2013 گرفته شده، به طور کلی بر روی زمین تاثیر نمی‌گذارند. با این حال، آن‌ها می‌توانند در عملکرد ماهواره‌های GPS و سایر اشیاء موجود در مدار، تداخل ایجاد کنند. این جرقه‌های خورشیدی نیز تا حدودی مسئول یونیزاسیون جوی هستند که باعث ایجاد حوادث شفق قطب‌های زمین می‌شود.

عکس: NASA GODDARD

کرونا – پلاسما

کرونا - پلاسما از سطح خورشید

ماهواره PROBA2 آژانس فضایی اروپا این عکس غیرمنتظره با جزئیات بالا از کرونا – پلاسما را ثبت کرده است. عکسی که از نظر ارزشمندی می‌تواند میلیون‌ها درجه از سطح واقعی ستاره آن داغ‌تر باشد!

عکس: European Space Agency

لکه خورشیدی با فرابنفش

لکه خورشیدی با فرابنفش

این لکه خورشیدی در سال 2017 با اشعه فرابنفش توسط رصدخانه خورشیدی پویای ناسا گرفته شده است. چیزی که فقط در ظاهر کوچک به نظر می‌رسد. آن منطقه تاریک از خاموش شدن پلاسما در میدان مغناطیسی خورشید، در واقع چندین برابر بزرگ‌تر از سیاره زمین است.

عکس: NASA / GSFC / SOLAR Dynamics DBS

رشته‌های پلاسما

رشته‌های پلاسما

این تصویر، سطح مردور نیست! این ستاره خود ماست. بعضی اوقات قطعات پلاسمایی مانند این، به نام رشته‌ها، در واقع از سطح زمین با یک تلسکوپ خوب قابل مشاهده هستند. رصدخانه خورشیدی پویا این مورد را در سال 2017 گرفته است.

عکس: NASA GODDARD

فاز لکه خورشیدی

فاز لکه خورشیدی و کدوی هالووین

یک مرحله از فاز لکه خورشیدی ویژه در اکتبر سال 2013، این منظره فریبنده کدوی هالووین Jack-O-Lantern را به خورشید بخشیده است. مناطق روشن‌تر، گرم‌تر و پرانرژی‌تر هستند؛ زیرا با میدان مغناطیسی خورشید با شدت بیشتری در تعاملند.

عکس: NASA GODDARD

پارکر کاوشگر خورشیدی در حال ساخت

پارکر کاوشگر خورشیدی در حال ساخت

در سال 2018، پارکر کاوشگر خورشیدی، در یک اتاق تمیز در نزدیکی مرکز فضایی کندی در حال ساخت بود. این کاوشگر به تازگی در فاصله 15 میلیون مایلی خورشید قرار گرفته است. اکنون فقط دو هفته از پرواز دوم سیاره ناهید فاصله دارد که دوباره به دور آن بچرخد. این بدان معناست که باید برای مقاومت در برابر گرمای بسیار زیاد ساخته شده باشد. سپر حرارتی آن، کامپوزیت ساخته شده از فوم کربن بسیار گرم و سبک وزن است. جنس آن به گونه‌ای است که ضربه شدید را تحمل می‌کند. همچنین سایر وسایل جانبی در جهت دیگر را تقریبا در دمای اتاق اتاق نگه می‌دارد.

[ بازدید : 907 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 18 آذر 1398 ] [ 12:13 قبل از ظهر ] [ علی عاشوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]